Bert Heerseman en nostalgie II

.

Met veel genoegen plaats ik andermaal twee prachtige werken van Bert Heersema met twee teksten van mijn hand. Er is info die Bert me, nadat ik hem de teksten zond, gaf over de schilderijen maar ik laat de kijker hier zonder, zoals ik ook in aanvang was.

 

atm-10

 

atm 10 jpg

Betrapt; ‒
de ene hand
neemt de ander
die het deed.

Die deed
wat de kijker
graag zou weten.

 

 

At the beach

 

At the beach

Ik weet het meteen: die twee
voelen zich bekeken en tegelijk
zijn ze ook benieuwd naar mij.

De man, ‒nors‒, kent afweer;
de vrouw, opgericht wenkend
naar opzij, is van dat euvel vrij.

Beeld bevroren;
wat maakt dat van mij?

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Bert Heerseman en nostalgie II

Geef een reactie

